Városlista
2024. november 1, péntek - Marianna

Hírek

2012. Május 25. 07:05, péntek | Belföld
Forrás: OrientPress

A barkácsáruházak terjesztik a legtöbb reklámújságot

A barkácsáruházak terjesztik a legtöbb reklámújságot

A piacon immár kilenc éve működő és folyamatosan bővülő GfK Leaflet Monitor a kereskedők számára biztosít a hatékony tervezéshez és elemzéshez szükséges naprakész adatokat.

A folyamatos piacfigyelés legfrissebb eredményei szerint kevesebb azon csatornák száma, akik aktivitásukat növelték az év első négy hónapjában. A tudatosan vásárló háztartások számára azonban egyre inkább támogatást jelentő akciós újságok terjedelme cserébe legtöbbjüknél nőtt.

Egyre kevesebb azok száma, akik negatívan nyilatkoznak az időről időre postaládájukba kerülő – a köznyelvben tévesen hol szórólapnak, hol katalógusnak nevezett – leafletekről. Az elmúlt években végigsöprő gazdasági válság árérzékennyé tette a vásárlókat, ami arra ösztönözte a jellemzően kis-, de nagykereskedelmi láncokat is, hogy mindent megtegyenek a végfelhasználó elérését célzó kommunikációjukban, minek eredményeképpen egyre több és több kereskedelmi lánc leafletje jut el a háztartásokhoz. A gazdasági válság azonban csak az egyik oka az árversenynek, hiszen az elmúlt időszakban kampányok sora hívja fel a tudatos és költséghatékony vásárlás fontosságára a háztartások figyelmét, aminek továbbra is az egyik legjobb segédeszköze az akciós újság.

A piacon immáron kilenc éve megszakítás nélkül működő GfK Leaflet Monitor adatai valamennyi élelmiszer kereskedelmi láncra és napi fogyasztási cikkre, valamint non-food kategóriára elérhetők, akár évekre visszamenőleg is biztonsággal lehet keresni a pontos adatbázisban. Ezen adatok szerint összességében az elmúlt évben a kiadott leafletek számában némi csökkenés tapasztalható.

A legfrissebb adatok szerint 2012 első négy hónapjában enyhén nőtt például – a 2011-es 35 darabról 37 darabra – a barkácsáruházak által kiadott, országosan érvényes leafletek száma. Hasonló növekedést mutatnak a hazai kiskereskedelmi láncok leaflet-aktivitási adatai is: míg tavaly az első négy hónapban 15, idén 19 kiadott leaflet megjelenését mérte az információkat a begyűjtött leafletekből adatbázist képezve feldolgozó és azokat 24 óránként a felhasználókhoz eljuttató Leaflet Monitor.

Bár a kiadott leafletek száma egyes csatornák esetében enyhén mérséklődött, valódi piaci visszaesés – például a C+C csatornát vizsgálva – nem történt, mert eközben az akciós kiadványok átlagos oldalszáma 31-ről 33-ra nőtt. Hasonló vizsgálat alapján a diszkont csatorna esetében az látszik, hogy a megjelenített termékek száma nőtt (7080-ről 7400 fölé), egyben nőtt az egyes leafletek átlagos oldalszáma is. A hipermarket és a szupermarket csatornákban átlagosan 2 oldallal nőtt egy-egy akciós újság terjedelme, miközben a kiadott leafletek száma jelentősen csökkent.

Az elektroshopok és a drogériák szintén kevesebb újságot adtak ki a vizsgált időszakban, gyakorlatilag 2010-től folyamatos csökkenés tapasztalható, emellett viszont átlagosan egy oldallal növelték oldalszámukat.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 01. 07:49, péntek | Belföld

Nagy Márton: külső tényezők húzzák vissza a magyar gazdaságot

A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől függő szektorok teljesítménye pozitív, a magyar gazdaságot külső tényezők, elsősorban a német járműipar visszaesése miatt érik sokkok

2024. November 01. 07:46, péntek | Belföld

Orbán Viktor: Magyarország egy konzervatív sziget az európai liberális óceánban

Magyarország az Európai Unió (EU) számos más tagállamával szemben nem engedte be az idegen kultúrához tartozó embereket, családbarát politikát folytat és egy konzervatív sziget az európai \"liberális óceánban\"

2024. Október 31. 07:58, csütörtök | Belföld

Szalay-Bobrovniczky Kristóf: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is!

A honvédelmi miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban kért mindenkit, csatlakozzon a kezdeményezéséhez: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is.